تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
نوشته شده توسط : روح الله باقری

 

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران

بر اساس گزارش وزارت خرانه داری آمریکا دو فرد، پنج نهاد و شرکت مرتبط با ایران و دو کشتی به فهرست تحریم های ایالات متحده اضافه شده اند.

–– ADVERTISEMENT ––

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه با اعلام تحریم‌های جدید بر ضد نقش چند شرکت ارائه دهنده خدمات هوایی و نیز یک شبکه دریایی را علت وضع تحریم‌های جدید عنوان کرد.

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران

شرکت هواپیمایی ماهان از جمله این نهاد‌ها است که پیشتر نیز تحت تحریم‌های آمریکا قرار داشت. وزارت خزانه داری آمریکا در دور جدید تحریم های خود بر ضد صنایع هوایی ایران این بار سه شرکت دیگر ارائه دهنده خدماتی هوایی و گردشگری را به دلیل ارتباط با شرکت ماهان تحت تحریم‌ها قرار داده است.

«گیت ویک» GATEWICK مستقر در امارات،‌ «گومی» GOMEI که مقر آن در هنگ کنگ است و نیز جهان دستینیشنز JAHAN DESTINATIONS سه شرکت خدمات هوایی و گردشگری هستند که نامشان در فهرست تحریم‌های جدید آمریکا گنجانده شده است.

ماجرای چالش هشتگ صدای آبان ۹۸ در اینستاگرام

عبدالحسین خدری، مدیر عامل شرکت خدری جهان دریا از جمله افرادی است که در دور جدید اعمال محدودیت‌های اقتصادی آمریکا بر ضد ایران به دلیل ارتباط با سپاه پاسداران ایران تحت تحریم قرار گرفته است. همچنین دو شرکت کشتیرانی موسوم به «خدری جهان دریا» و «راه ابریشم دریایی» به دلیل مرتبط بودن با این فرد به فهرست تحریم‌های آمریکا افزوده شده‌اند.

به گزارش وزارت خرانه داری آمریکا دو شناور دریایی مرتبط با شرکت خدری جهان دریا را که از آنها به عنوان «ژنو ۱۱» و «ژنو ۱۲» نام برده شده به دلیل دور زدن تحریم های ایران تحت تحریم قرار داده است.

ایالات متحده آمریکا هشتم مه سال گذشته میلادی همانطور که دونالد ترامپ در مبارزات انتخاباتی وعده داده بود ضمن اعلام خروج یکجانبه از توافق هسته ای وین کلیه تحریم‌های گذشته بر ضد ایران را دوباره بازگرداند.

کرمان موتور ۲۰۰۰ نیروی خود را اخراج کرد

واشنگتن تنها به این اقدام اکتفا نکرد و با تشدید و اعمال تحریم های جدید سیاست اعمال فشار حداکثری بر ضد ایران برای وادار کردن تهران به گفتگوهای تازه بر سر برنامه هسته‌ای و دیگر موضوعات چالش برانگیز در روابط دو کشور از جمله برنامه توسعه موشکی و نیز نفوذ در کشورهای خاورمیانه را در پیش گرفت.




:: موضوعات مرتبط: خبرهای جدید , ,
:: بازدید از این مطلب : 984
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 آذر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: